tisdag 12 januari 2010

SvimmelSvammel, episode I

Jag är trött på att vara duktig. Det var därför jag började röka igen. Tjugoåtta år och fortfarande rebellisk. Kan rekommendera en bra bok, "Doppler" av Erland Loe, handlar lite kort om Andreas Doppler som tröttnar på att vara duktig och allt vad det innebär i hans duktiga liv, så han flyttar ut i skogen och blir kompis med en älgkalv som han kallar Bongo. Varför en älgkalv? Jo, han dödade mamman och blev inte av med kalven. Varför Bongo, kan jag undra.
Men riktigt så extrem tänker jag inte bli. Jag hatar skogen och är livrädd för älgar. Så jag nöjer mig helt sonika med att se skogen på avstånd och istället avnjuta mitt kaffe med en cigg istället.

Men jag är inte alltid så duktig, trots flera försök så har jag inte kunnat blogga på väldigt länge. Mest har jag skyllt på att jag inte kunnat komma på ett bra namn för den nya bloggen. Just nu passar sig SvimmelSvammel väldigt bra. Det tog bara sju månader...

3 kommentarer:

  1. Hej Mimmi, du hatar inte alls skogen ;) Du har bara ingen lust att brassa pannkakorna själv, innan du skall till skogen och Jag vet att du absolut gillar slottSKOGEN.... // sedan är det väldigt synd med rökningen, GE DIG INTE så lätt.. visst klarar du att sluta röka - om du vill, även om det är motigt!! Det är ingen "duktighets-stämpel" på det; men oerhört mycket vuxenpoäng ;) *Planera Annat kul, du kan göra istället för att bränna bort pengarna*

    SvaraRadera